یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - الأحد 18 ربيع أول 1443

(۱۳۹۳/۱۰/۲۱) هوشمند سازی مدارس ایران ضرورتی اجتناب ناپذیر است

حجت الاسلام شکوری در جلسه افتتاحیه آموزشگاه ۱۵ کلاسه تمام هوشمند خیرساز مرحوم سیدمحمد سیدی که با حضور جناب آقای رییسی معاون وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از مسئولان منطقه طی سخنانی اظهار داشت به بـرکـت انقـلاب اسـلامی و حاکمیـت نظـام جمـهوری اسلامی و توصیه های مکرر ولی امر مسلمین به دانشمندان ،نخبگان […]

حجت الاسلام شکوری در جلسه افتتاحیه آموزشگاه ۱۵ کلاسه تمام هوشمند خیرساز مرحوم سیدمحمد سیدی که با حضور جناب آقای رییسی معاون وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از مسئولان منطقه طی سخنانی اظهار داشت به بـرکـت انقـلاب اسـلامی و حاکمیـت نظـام جمـهوری اسلامی و توصیه های مکرر ولی امر مسلمین به دانشمندان ،نخبگان و متولیان آموزش عالی کـشور رشـد علـمی کشور در دهه اخیر شـتابی قابـل قـبول بـه خـود گـرفـته است بطوریکه بر اساس آخرین آمارها کشور ما رتبه اول در منطقه و رتبه ۱۶ در کل جهان را در تولید علم به خود اختصاص داده است .این در حالی است که رتبه ایران در سال ۲۰۰۵ در سطح بین المللی ۳۴ بوده است.در عین حال ما نباید به این رتبه های علمی قانع باشیم چرا که حق و سهم ما بمراتب بیشتر از اینهاست. چون این علوم باید تبدیل به عمل گـردد و خـلأهای موجودجهان پرکند و پاسخگوی چالشـها و رسالتهـایی باشد که فرا روی ایران اسلامی قـرار دارنـد از قبـیل:تهاجم فرهنگی دشمنان ،ترویج سکولاریسم (یعنی اشاعه جدایی دین از سیاست)،ضرورت پالایش علوم انسانی به دلیل اینکه یکی از شاخـصه هـای پیـشرفـت در هـر کشور پژوهش درباره علوم انسانی است.

ایجاد تحولات عمیق علمی و فرهنگـی در جامعه،مقابله کردن با سلطه گری هـای استـکبار جهانی،و تربیت نیروهای کارآمد بر اساس فرهنگ بومی،بدون تقویت و پالایـش علوم انسـانی امکـان ندارد در حالـیکه  بخش مهمی از سرفصلهای علوم انسانی ما وارداتی و غربی است.

وی ادامه داد از جمله چالشهای جدی آینده جهان و کشور ما جهانی سازی یا جهانی شدن است که عده ای از کشورهای استکباری بویژه آمریکا قصد دارند در ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی ،اجتماعی فرهنگی و علمی بر جهان حاکم شده و فرهنگ لیبرال دموکراسی را در جهانیان صادر کنند.

{gallery}eftetah-madrase-seyedi{/gallery}

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به ویژگیهای مدارس هوشمند اظهار داشت مدرسه هوشمند مدرسه ای است که همانند سایر مدارس از امکانات فیزیکی مدرسه استفاده میکند،مجهز به امکانات رایانه ای و فناوری است،محتوای اکـثر دروس الکترونیـکی اسـت،اطلاع رسانی بصورت صوتی و تصویری است،دانش آموز از طریق کامپیوتر با سیستم مدرسه همیشه در ارتباط است،افزایش مشارکت و تعامل هر چه بهتر اولیاء با امورات مدرسه و آشنایی هر چه بهتر دانش آموز با فناوری الکترونیکی

وی با اشاره به اهداف مدارس هوشمند رشد دادن همه جانبه دانش آموز (یعنی ذهنی ،جسمی ،عاطفی و روانی)،بالا بردن قابلیتها و تـواناییـهای فـردی دانـش آمـوز،تربیت کردن نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن آوری و افزایش مشارکتهای مردمی بویژه اولیاء دانش آموزان از جمله این اهداف برشمرد.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به مشکلات موجود مدارس هوشمند اظهار داشت نبود قوانین و مقررات مورد نیـاز،سنتی بودن ساختار مدارس ایران،باورهای فرهنگی متفاوت جـامعه،مشکلات اقتصادی جـانبی بـرای اولیاء،ضعیف بودن فرهنگ سازی در جامعه،عدم آمـادگی هـای لازم در معـلمان بـرای اجـرای طرح،وجود مشکلات اسـاسی زبان در معلـمان و دانـش آمـوزان،وجود محدودیت در شبکه های ارتباطی و تعاملات اینترنتی و نبود آموزشهای لازم تخـصصی بـرای اجـرا کـردن طـرح

حجت الاسلام شکوری در پایان از خدمات جناب آقای سید ناصر سیدی از بابت ساخت مدرسه هوشمند و سایر خدمات شهری و کشوری ایشان قدردانی کرد و خطاب به معاون وزیر جناب آقای رییسی اظهار داشت ضرورت دارد وزارت آمـوزش و پـرورش از خـیرین مـدرسه سـاز خوی قدردانی ویژه داشته باشـد کـه تاکنـون ۷۰ مـدرسـه تحـویـل آمـوزش و پرورش داده و رتبه اول استانی و ممتاز کشوری را بدست آورده اند و تعداد ۷ مدرسه در دست ساخت دارند و ۱۴ مدرسه در حال مطالعه دارند و ۷۰ نفر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز و۱۵۰۰ نفر نیز حامی آنان هستند.

پر بازدیدترین ها

بیشتر